Nazomeren in Poperinge – Leefgroep Duni (2/3)

September had voor onze volwassen bewoners nog een mooie vakantie in petto. We huurden een vakantiehuis in Poperinge, waar achtereenvolgens de gasten van Staffa, DunI en Bride een weekje van het goede leven gingen genieten. Leefgroep DunI trok erop uit samen met Lotte en Niniane van 13 tot 17 september. Een terugblik in woord en beeld.

Niniane Fransen: “Na een lange busrit kwamen we aan op onze bestemming en ging iedereen op ontdekking in het huisje. Nadat we snel de koffers hadden uitgeladen, aten we lekkere kriekjes met gehaktballetjes en kozen we, om de vakantie in te zetten, voor een leuke filmavond met een chipje.

De eerste dag van de vakantie werd een rustige dag. Na de drukte van het vertrek kon dit bij iedereen wel in de smaak vallen. We werden opgehaald door een huifkar om te genieten van de mooie omgeving. Het was een regenachtige dag, maar toch werd het een gezellige tocht vol avontuur. Waggelend langs de paadjes door de velden, reden we naar enkele cafeetjes. Daar genoten we van een ijsje of een pannenkoek en nadien nog van een lekker drankje. Op de terugweg kon zelfs een vrachtwagen die de weg blokkeerde, de paarden niet tegenhouden. We gingen hup de velden in, om dan weer verder over de paadjes te rijden. Terug aangekomen in het huisje werd er lekkere spaghetti gesmuld. Met wat muziek op de achtergrond was het weer een heus feest. Nadien werd er nog gedanst en gekleurd. Kortom: een geslaagde dag werd mooi afgesloten.”

Picknicken, bowlen en barbecuen

“Woensdag reden we met de bus naar Ieper, waar we gezellig gingen picknicken en onze bowlingkunsten bovenhaalden. Terug thuis genoten we van een lekkere barbecue.

Op de voorlaatste dag gingen we naar vzw De Zonnegloed. Het was een zonnige warme dag en we genoten van de supergezellige dierentuin, waar we aan de hand van richtingaanwijzers door het hele park werden geleid om kennis te maken met alle dieren. Terug in het huisje aten we lekkere zelfgemaakte smosjes en bereidden we ons voor voor op de laatste avond. We trokken naar het bijgebouw, waar een salon, bar, voetbaltafel, pooltafel en nog veel meer aanwezig was en maakten er een gezellige caféavond van. Wat chips, lekkere drankjes en goede muziek en… het feest kon beginnen! Er werd gedanst, er werd een pool-toernooi gehouden en we speelden een spelletje op het dartbord. De avond was weer compleet.”

Vol-au-vent met frietjes en wandelen aan zee

“Om de vakantie in stijl af te sluiten werd er op de mooiste dag nog naar zee gereden. We kozen voor een namiddagje De Haan. Daar wandelden we over de dijk en ook even op het strand. Sommigen gingen tot aan het water. Daarna trokken we naar een restaurantje voor een lekkere maaltijd. Vol-au-vent met frietjes, tomaat garnaal, een lasagne of een lekkere kaaskroket of garnaalkroket: er was voor ieder wat wils. Moe en voldaan stapten we nadien met z’n allen de bus weer op, om onze reis af te sluiten en weer naar Iona te gaan.

Iedereen heeft genoten van de vakantie. Nu nog wordt er heel regelmatig gesproken over het kamp. De dierentuin, de avonturen met de paardjes, het winnen van de poolwedstrijd en de bowling en uiteraard de mooie dag aan zee passeren nog vaak de revue. We hadden dan misschien niet alle dagen het beste weer, maar dit lijken we allemaal al vergeten te zijn. Het was een topkamp en als het kon, vertrokken we zo weer!”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *